Zacznij dzień od śniadania!

Czy często zapominasz o zjedzeniu śniadania przed wyjściem z domu?

Chciałabym Cię dziś namówić, na codzienne spożywanie tego najważniejszego posiłku. Dlaczego?

Liczne badania wykazały, że to właśnie zjedzenie śniadania odpowiada  za przebieg naszego dnia. Ten posiłek dostarcza nam najwięcej energii i siły do realizacji planów i działania. Sprawia, że jesteśmy mniej podatni na stres, bardziej skoncentrowani na obowiązkach, a wszystko co sobie zaplanujemy pójdzie nam łatwiej.

Jesteś na diecie?

Twierdzisz, że rezygnacja z tego posiłku pomoże Ci schudnąć?

Mylisz się! Jeśli nie zjesz porządnego śniadania będziesz mieć większą ochotę na podjadanie między posiłkami. Dodatkowo brak porannego pożywienia spowolni metabolizm, co źle wpływa na kondycję zdrowotną. To jest jak z maszyną, jeśli dodamy odpowiednio dużo opału na początku, pojedziemy dalej i bez zbędnego dokładania, które jest stratą czasu. Za to energia uwolni się powoli i stopniowo, a co ważniejsze wystarczy nam na znacznie dłużej. Można zrezygnować z kolacji, ale ze śniadania niestety nie, bez niego nie można funkcjonować. Organizm po wybudzeniu potrzebuje płynu, który najlepiej uzupełnić letnią wodą, która pobudzi go do działania oraz pożywania, które jest właściwym materiałem napędowym.

Śniadanie działa jak budzik dla naszego organizmu. Dostarczamy mu tym posiłkiem węglowodany, które są naszą energią!

Czy śniadaniem może być ciastko, czy inny słodycz?

Niestety nie. Trzeba więc zadbać, by posiłek był w pełni wartościowy. Kanapka chlebka orkiszowego, czy razowego (oby tylko nie białego!) z masełkiem, świeżymi warzywami i szyneczką (tylko nie tą z supermarketu!), albo płatki owsiane z jogurtem naturalnym będą odpowiednie dla każdego.

W internecie znalazłam 10 fantastycznych, zdrowych przepisów na pożywne śniadanie. Nie lubisz monotonii w swoich posiłkach? Spróbuj czegoś stąd: https://alwaysfit.pl/10-pomyslow-na-zdrowe-sniadanie/

Kubek kawy na dzień dobry?

Czemu nie! Nie dość, że świetnie nas pobudzi, to jeszcze dobrze wpłynie na metabolizm. Pamiętacie artykuł o odchudzaniu? Jeśli nie to, czas sobie go przypomnieć! Pamiętajcie jednak by spożywać ją do posiłku, lub po nim, a nie zastępować śniadania kawą!

Kiedy jeść?

Najlepiej od razu po obudzeniu się. Moim sprawdzonym sposobem jest wypicie od razu po wybudzeniu się szklanki przegotowanej, letniej wody. Później pół godziny na poranną toaletę i śniadanie z kawą. Dietetyce zalecają zjeść pierwszy pożywny posiłek do dwóch godzin po obudzeniu się, aby działał na nas jak należy i dostarczył nam odpowiednio dużo energii.

Osobiście bez śniadania nie potrafię rozpocząć dnia. Czuj się zdrowo i w pełni siły przez cały dzień! Nie rezygnuj z porannego posiłku i chwytaj te dodatkowo porcję energii!

Smacznego!

AgataK.

Podobał Ci się artykuł? Dodaj mu zdrowia!