Czego chcemy? Idealnego ciała!

Ostatnio wszyscy w moim otoczeniu wpadają w manię odchudzania. Mama z siostrą intensywnie ćwiczą i spalają kalorie, a w między czasie popijają jakieś herbatki na pozbycie się zbędnych kilogramów. Moje koleżanki robią „Skalpel” Chodakowskiej, bo chcą mieć idealną figurę. Nawet babcię dopadła mania, co skłoniło ją do chodzenia na „kijkach” po okolicy. Zastanawiam się jednak czy ludzie czasem nie przesadzają z odchudzaniem i czy nie chcą za bardzo być idealni. Sama starłam się dbać o figurę „modelki”, wystrzegać się wszelkich dodatkowych fałdek, jednak szybko zrezygnowałam. Całe wakacje spędziłam robiąc kilkanaście kilometrów na rowerze dziennie, co dało mi jedynie umięśnione nogi i problemy przy zakładaniu ulubionych rurek na jesień. Później postanowiłam rozpocząć „Skalpel”, aby zmienić zbędny tłuszczyk na idealnie umięśniony brzuch. Poddałam się po tygodniu. Szczerze, nigdy nie odchudzałam się, ale podziwiam niektóre osoby.

Zdrowe odchudzanie.

Wiele ludzi uważa siebie za nieatrakcyjnych, źle czują się w swoim ciele i za wszelką cenę pragną mieć figury jak modele z magazynów o modzie. W porządku, jeśli ktoś ma kilka kilogramów za dużo powinien je zrzucić, ale tylko dla własnego zdrowia. Tu chciałabym polecić jeden z Kalkulatorów dostępnych na mojej stronie , aby sprawdzić, czy Nasza waga jest odpowiednia. Niestety otyłość bardzo często prowadzi do przedwczesnej śmierci. Nie warto jednak przesadzać z odchudzaniem, bo może mieć to nieciekawe konsekwencje. Niektóre ososby posiadając 2 kilogramy za dużo wpadają w panikę. Nie, Moi drodzy! Musimy potrafić odróżnić otyłość i nadwagę od dobrze zbudowanego ciała i widzieć, kiedy się odchudzać, a kiedy tylko modelować sylwetkę.

Sport to zdrowie!

Pamiętajcie. Kilka brzuszków dziennie, jakieś przysiady, bieganie przez co najmniej 10 minut, a nawet Nording Walking to sukces do spalenia niejednego zbędnego kilograma tłuszczu. Zanim przejdę do dalszego opisywania moich pomysłów na zdrowe odchudzanie mam dla Was podstawowe zasady „chodzenia na kijkach”. Może i Ty spróbujesz?

technika-z-ksiazki1Intensywne ćwiczenia są zalecane przez wszystkich dietetyków dla osób z nadwagą. Osobom źle czującym się w swoim ciele, mimo braku zbędnych kilogramów polecam modelowanie swojego ciała. Nie  chce tu nikogo reklamować, ale przyznam, że efekty ćwiczeń z Ewą Chodakowską widać już po kilku tygodniach.

Jedz mało, ale często.

Masz wielki apetyt i potrafisz zjeść naprawdę spore ilości pożywienia? Nie jesteś sam/a! A czy wiesz, że podstawą zdrowego wyglądu jest ilość i jakość posiłków? Śniadanie jest najważniejsze, ponieważ dostarczamy nim największą porcję energii. Musimy pamiętać też o regularności obiadu i kolacji. Jeszcze jednak ważna sprawa! Lubisz podjadać? To nie służy w czasie odchudzania. Oczywiście między posiłkami można coś zjeść, jednak trzeba uważać co i w jakiej ilości. Podstawowa zasada zadbanej figury brzmi: posiłki spożywane regularnie, bogate w wartościowe substancje dla organizmu, pomagają zachować zdrowie. Dlaczego? Usystematyzowane posiłki do klucz do dobrego funkcjonowania metabolizmu, a co za tym idzie, żadne zbędne kalorie nie będą odkładać się w Naszych boczkach, a zostaną wydalone.  Ponad to będziemy mieć więcej siły każdego dnia, bo energia będzie rozkładać się w nas systematycznie.

Nie licz kalorii. Nie jedz w Fast foodach.

Najgorsze co może być dla Naszego organizmu to niezdrowe jedzenie, posiadające konserwanty i zapychające żołądek nie dając żadnych wartości odżywczych. Powinniśmy się takich wystrzegać jak ognia jeśli pragniemy zachować idealne ciało. Przecież modelki nie jedzą w Mc’Donaldzie!

Na zakończenie dodam jeszcze jedno. Jeśli naprawdę chcesz schudnąć, aby idealnie wyglądać pamiętaj o wybraniu się do dietetyka, który wybierze idealną terapię dla Ciebie. Już niedługo postaram się zebrać kilka informacji i najzdrowszym jedzeniu i opisać to dla Was. Pamiętajcie:

„W zdrowym ciele zdrowy duch!”

Jeśli chcesz zrobić coś ze swoim ciałem zastanów się dlaczego to robisz. Nie rób tego, aby spodobać się innym, a podołaj tej ciężkiej drodze tylko dla siebie i swojego zdrowia!

Agata K.

źródło obrazków: http://strefanordicwalking.pl/wp-content/uploads/2009/01/technika-z-ksiazki1.jpg

kobieta.onet.pl

 

Podobał Ci się artykuł? Dodaj mu zdrowia!