Dieta pomocna w walce z trądzikiem

Wiele młodych osób walczy z trądzikiem, który nie tylko boli, pozostawia blizny, ale i odbiera niektórym pewność siebie i chęci do życia. Dieta przeciwtrądzikowa jest dość rygorystyczna i wymaga rezygnacji z wielu przekąsek, przypraw i napojów. Każdy lekarz dermatolog zgodzi się z tym, że nasza dieta ma ogromny wpływ na kondycję naszego organizmu, a więc i skóry na której wszelkie nieprawidłowości są najbardziej widoczne.

 

Dieta osoby, która walczy z trądzikiem i chce się go pozbyć powinna być bardzo różnorodna, aby dostarczać wszystkich potrzebnych składników odżywczych. O jakich składnikach mowa? Witamina A, którą znajdziemy w pomidorach, marchewce, ziemniakach, morelach, szpinaku czy śliwce korzystnie wpływa na stan skóry, ponieważ nie tylko spłyca zmarszczki, nadaje skórze jednolity koloryt, ale i wygładza skórę. Wiele osób na krostki używa maści cynkowej, więc zrozumiałą koleją rzeczy jest fakt, że i od wewnątrz powinniśmy zadbać o odpowiedni poziom cynku, który zaliczany jest do najskuteczniejszy z pierwiastków w walce z trądzikiem. Cynk pomaga goić się ranom oraz stanom zapalnym, a znajdziemy go w czekoladzie, wątrobie, pestkach dyni, kiełkach pszenicy, orzeszkach, żółty czy kaszach.

W diecie powinny znaleźć się produkty bogate w witaminę C, E i witaminy z grupy B, więc włącz do jadłospisu płatki owsiane, paprykę, sałatę, agrest, fasolę. Na talerzu muszą znaleźć się produkty zawierające niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 – ryby morskie, orzechy, tran. Zalecane są zdrowe oleje: oliwa z oliwek, olej lniany, kokosowy, rzepakowy, sojowy, słonecznikowy, olej z orzechów włoskich. W oczyszczeniu organizmu z toksyn niezawodny jest również błonnik, który znajdziemy w kaszach, otrębach, ryżu, pełnoziarnistym pieczywie, czy brokułach, selerze, malinach, jagodach i jabłkach.

Czego nie jeść? Oczywiście zbyt ostrych przypraw, nadmiaru czekolady (wyjątek może stanowić gorzka), słonych przekąsek, gotowych posiłków wypełnionych po brzegi konserwantami czy barwnikami, zupek w proszku, gazowych słodonych napojów czy tłustych potraw. Zrezygnować należy również z pikantnych przypraw, soli, Warto również pamiętać o unikaniu używek, ponieważ alkohol, papierosy jak i kawa negatywnie odbijają się na naszej cerze.

I oczywiście nie można zapomnieć o wodzie, czyli naturalnym leku na wszystko – oczyszcza, wymywa toksyny, nawilża, nawadnia, nadaje zdrowy i młodzieńczy wygląd, transportuje substancje odżywcze! Oczywiście poza wodą pijmy również świeże soki z warzyw czy owoców pozbawione cukru oraz ziołowe herbatki. Możliwości i dróg do zachowania pięknej cery jest wiele, ale prawidłowa dieta jest bagażem, który powinniśmy dźwigać podążając jakąkolwiek z dróg.

 Viktoria Skrzypiec

Podobał Ci się artykuł? Dodaj mu zdrowia!